luni, 26 septembrie 2016

Varsovia 1982



De la Saturn-ul romanesc la varsovia medievala





M-a impresionat ambitia polonezilor de a reface capitala lor asa cum era cand a fost aruncata in aer de fascisti. Un efort fantastic dar maret! Palatul regal era  nou. Nu stiau poate ca odata...  Noaptea am iesit la plimbare si in fata noastra era un tip baut cu mersul impleticit, auzind sirena "milicja" a luat-o deodata drept cat a socotit cu mintea lui ca a fost in raza lor vizuala. Ii luau ii primeneau, ii culcau si dimineata cu o amenda tapana o luau de la capat... Acuma banuiesc e si la ei rai capitalist cu droguri si tot tacamul. Aveau niste cruci imense de cetina orizontale si se adunau sute de persoane si vorbeau in limba lor. Asta era Solidaritatea? Aveau chimicale ale lor si lucruri utile fabricate in URSS foarte ieftine! Femeile cochete, bun gust, politete. marfuri de calitate. Am serbat revelionul in ritmul "ratustii" la moda atunci. In tren am mers cu o profesionista in ale comertului, eram trei, eu, sotia si ea. Avea multe lucruri barbatesti etalate ca sa induca in eroare granicerii. Se vede ca acum o fi senatoare ceva... Meseriasa in hotii de atunci....Am auzit, umbland la radio-ul din camera Matinalul lui Ion Ghitulescu, ce bucurie am avut! Si cel mai minunat a fost umblatul prin zloata la biserici. Era o minune sa le vezi impodobite, cu diorame prezentand nasterea Domnului! Nu ii gonea nimeni sa nu intre sa se roage.... Am vizitat cu zecile, cand era si orga in concert era de vis! Si un fenomen interesant pana atunci nu puteam sa citesc Szienkiewici in afara de "Qwo vadis?" cu toate ca in afara de "gincue' nu am invatat alt cuvant intors, in tara am topit tot ce am gasit scris de marele lor scriitor. Interesant a fost ca sufletul grupului de turisti era un cuplu superb, parca erau actori asa de bine aratau. noi am fost mai retrasi avizi sa vedem cat mai multe nu sa suetam ore in sir. Cu toate ca nu calcam prea des prin Bucuresti la ceva timp dupa excursie, facand naveta si lucrand in legumicultura, l-am vazut pe tovarasul sufletul excursiei coborand treptele Militiei Capitalei in costum de capitan de militie. Aflam atunci un lucru nou pentru mine.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu