sâmbătă, 1 februarie 2020

O data ca niciodata



02 02 2020

De cand ma stiu viata mi-a fost ceva plin de multe. La Babadag cand veneam spre Azilul de acolo cu un batran preot pe viscol pentru impartasania bunicii mele in noiembrie 1983 am avut prima data o retrospectiva a ce am trait pana atunci sesizand cu mintea mea zguduita de ce se intampla si trupul umblat mult mai mult decat al altora prin tara cu naveta, armata, facultatea etc. am avut deci revelatia, prima data in viata ca independent de noi, totul e schimbator. Si ireversibil! Reperul era bunica mea o femeie care a insemnat mult pentru mine, vazuta de mine de la putin peste 50 de ani si care in anii de cand eram prezent pe lume a fost atat de schimbata de demolarea casei, de viata la bloc in schimbul vietii in curte si casa, casa ei, cu incalzire cu lemne si spatiu pentru toate. Cu trei copii pierduti, cu viata care si-a cerut vama, fizic lasand-o in pace dar cu mintea nu. Batranul acela care fara sa fie o problema s-a imbracat si a venit cu mine o bucata buna de drum, aura aceea a lui data de odajdii si obiectele specifice intrand in sufletele tuturor, eu, personal medical, bolnave din salon… care parca a sfintit incaperea... Lumina becurilor parca nu mai era, era ceva nedefinit, fantastic, supraomenesc! Au trecut de atunci atatea peste ce e in jurul meu, atatea peste mine…
Multi zic mai ales in chinurile scolarizarii la ce ne trebuie matematica…
S-au creat temple, arme sofisticate, scenarii urate, atatea si atatea. Parca totusi cand calenarul in mod normal insira cifre aiurea, expunand de fapt scurgerea timpului aceasta succesiune de azi: nul, par, nul nu te poate lasa nesimtitor. Lumea parca a sarit déjà peste parleaz... Nu a mai fost niciodata atata ura, incrancenare, turbare, nesimtire, crima, sadism, cu sclipici dezgustator de mila de mediu inconjurator, caini, pisici etc! Au fost de la antici dead line-uri pentru tot si toate... oare cu toata tehnicaria asta supradezvoltata ce ne-o mai paste... Ce ne aduce deci oare alternanta asta de zero si doi de astazi.. Vom vedea, noua romanilor cu raul si alienarea ce sunt in viata noastra de azi nu cred ca ne e a buna!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu