duminică, 27 februarie 2022

Filosofia cimitirului

 



Langa mormantul parintilor mei, al familiei de fapt, este cel al fostei chiriase a noastra, profesoara de rusa, Filipescu Claudia moarta in 1969. Este o minune ce meseriasi erau in Tulcea pe vremuri, sa faca un asemenea mormant si o asemenea fotografie, sotul ei a murit cu mult inaintea ei! Si mortii aveau alta viata!!!


Am prezentat din alt an cateva ganduri ale mele pentru tata de la al carui deces sunt astazi 25 de ani! Am un careu de date in calendar in fiecare an: 23 si 30 ianuarie, 7 si 28 februarie care azi se incheie pentru 2022, legat de datele de nastere si deces ale mamei si tatalui meu! Am o amintire urata de 28 februarie 1987 de la Tulcea: fiind spatiul mic in apartament am mers la cimitir la cateva ore dupa inmormantare. Se servea masa in serii! Fusese o gramada mare de flori aduse de oamenii alaturi de care traise o viata in orasul in care a muncit in cinste si onoare. Mormantul era gol!! Furasera toate florile, coroanele, esarfele etc! Revolutia hoteasca ii daduse ultima lovitura!!! Din fericire nu a mai simtit aceasta situatie umilitoare! Am fost la Waterloo si la imensa omagiere a lui Gin Gins Han in Mongolia Interioara a Chinei, sunt momente cand asa cum a zis Stefan Zweig, lumea sta in loc! Dumnezeu sa ne ocroteasca de rau si rai!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu