sâmbătă, 25 noiembrie 2023

Targul de carte de toamna Gaudeamus 2023

Obligatiile m-au determinat sa ajung pe 25 noiembrie la acest eveniment dedicat cartii sau bunurilor de consum conform unei placeri personale datand de la venirea mea in Bucuresti abia sambata in timp ploios dar nu rautacios. Pavilionul Central pe care auzeam ca vor baietii buni, amatori de fier vechi si vid in istorie ca sa il matraseasca precum cam toata tara asta fosta gradina a Maicii Domnului!!! Bucurie mare sa reintru in Pavilionul Central unde prin 1964 au fost 11.000 de ocupati cu agricultura in tara asta,  printre care am inteles ca a fost si tatal meu tanar inginer horti-viticol in nordul dobrogean! De atunci copil fiind eram fascinat de baghetele de paine cu un gust minunat, nuga cu alune sau nuci, alte delicii care nu prea erau la noi in Tulcea. Despre vin ascult la RRA ca depinde cum e omul, soiul si butoiul. Toata viticultura cu oenologia si alte discipline conexe se poate condensa la aceste cuvinte…

Era lume, multi copii si adolescenti cam preocupati de licorile acidulate si energizante si pizza, nu de cartea straine in mare lor... Pe drum am vazut si cativa batrani cu tinuta curata si decenta cam cu patina de vremi… Poate profesoare, lucratori in sistemul editorial etc. Nu mai sunt cei care luau cu piosenie cartile valoroase, tehnice atunci de la stand, rasfoiau, se uitau la prêt si le puneau cu dragoste si regret la loc, politrucii ingamfati cu slugile slugarnice care le ofereau sacosoaie cu carti luate rapace de soferi sau altii de incredere din alaie, ochii aratand ca practic nu era nici o multumire a cretinului urcat social ca corespundea cerintelor partidului si strainatatii… Nici devierea de la realitate si normal nu prea mai atrage masa de intelectuali… Evenimente pentru, déjà intelese personalitati artificial create cand déjà nemultumirea dupa jaful de o treime de secol se crunt simte… Curtea alta data plina e aproape pustie la ceas de toamna in zi presimtitoare de iarna…

Am intalnit persoane la stand de minoritati cu care contactul m-a adus in timp in Tulcea mea draga.  Am aflat ca a murit doamna doctor Abdulamit care m-a operat de amigdale… Au apreciat doamnele tataroaice in varsta despre ce au avut la noi ca minoritari eu amintind de acea impresie care ma domina privind imensa masa de conlocuitori in Dobrogea curata si armonios traitoare… Am mai ajuns in conditiile aiuristice si incordate de astazi sa mai ma umblu prin ceea ce a ajuns un targ de carte, fara acea sclipire si aviditate din ochii si sufletele celor care prêt de cateva ore sunt la altarul cartii!











Intrebare la Radio Erevan:

-        Este adevarat ca imperialismul capitalist este pe cale sa se prabuseasca?

Radio Erevan raspunde :

-        Perfect adevarat, necazul este ca se prabuseste peste noi.

Din amintirile mele: 

La radio Erevan intreaba o tanara daca e adevarat ca daca bea un pahar cu apa cand se culca cu unul este sigur ca nu ramane insarcinata? Nu a retinut cand sa bea paharul cu apa, inainte sau dupa ca sa fie sigura de efect?

Raspuns : Ca sa fiti cert sigura beti numai paharul cu apa !









Lipsa unui stand Rao m-a vaduvit dar m-a si imbogatit de cumpararea unor carti pe placul meu de Wilbur Smith si compania...





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu