sâmbătă, 4 martie 2023

Proorocu la World Book Fair, New Delhi

 


Zeci de ani nu am lipsit decat cu putine exceptii de la targurile de carte din Bucuresti. Destinul ma ajuta sa ajunga numele Proorocu dar Aurel George pe stand in calitate de coautor al unei carti care sper sa trezeasca interes in domeniul caruia ii apartine chiar si in India!

Am scris o poezie mai demult in care pomenesc de India:

SAHUL

 

Șahul s-a născut departe,

Poate chiar pe Marte.

A fost odată în India un împărat

Care era foarte, foarte supărat.

Într-o zi el el a chemat un supus

Căruia i-a spus:

     - Ce poți sa inventezi

Ca sa ma distrezi?

     - Luminate împărate,

Am auzit ca departe

Niște oameni deștepți,

Chiar foarte înțelepți,

Au o tabla cu pătrate

Unele albe, altele colorate,

Pe care pun sa se așeze

Treizeci și doua de piese.

Pentru a te distra

Eu iți voi arata

Cum sa joci acest joc

Si dacă voi avea noroc

Îmi vei da pentru fiecare pătrat

Un număr de boabe la pătrat de grâu proaspăt și curat.

     - I-auzi ce am cumpărat!

A strigat bietul împărat

Dar când socotitorii i-au arătat

Cu cât grâu este îndatorat,

El seama și-a dat

Cat de greu este șahul de jucat...

Slujitorul a ajuns om bogat

Împăratul de atunci s-a distrat,

Mii de oameni șah au jucat,

Si, oricât de mult în tainele lui au intrat

Nimeni n-a putut spune în șah:

„Gata am terminat!!!”

De aceea ma gândesc

Când la o partida trudesc

„ Șahul s-a născut departe

Oare nu chiar pe Marte?”

 

 

 Eforie Nord 30 august 1997

 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu