joi, 17 iunie 2021

Punct si de la capat

Multumesc tuturor celor care m-ati felicitat de ziua mea in preajma de solstitiu de vara. Este o lumina degajata de aceste cuvinte de la fiecare, amintind mie de etape din viata, de cele multe in care m-am bucurat sa risipesc monotonia vietii.

Tatal meu, Dumnezeu sa il odihneasca in pace, mi-a spus cand eram de o schioapa ca e bine sa dormi linistit pe perna ta. Si poate acesta si alte multe exemple din viata mea fac in asa fel ca sa pot privi in ochi pe toti din jurul si trecutul meu. Este printre dumneavoastra un om cu care comunic dupa ce am stat doar cateva clipe la Cotroceni la Sfintirea Bisericii si m-a pozat la rugamintea mea simuland o primire oficiala la intrarea aia pe bune!...

USAMV (mie imi place IANB) Bucuresti unde cumulat am activat de la student la profesor asociat, titlu cu care am fost in China in 2005 si sunt mandru de aceasta, cu studii aprofundate si doctorat cam 14 ani dragi mie ca si cei care mi-au acordat incredere si posibilitatea de a face ceva, o picatura de fapt in marea mare a tezaurului agricol romanesc.

Liceul unde pe mine m-a trezit la realitate teza la fizica data cand toti ne vaicaream de cutremurul din seara precedenta atunci in 1977 vizibil in clasa doar cu o crapatura pe un perete, scoala de 12 ani cu oameni dedicati si pretuiti, respectati atunci pentru aceasta. Colegi din anii de scoala, serviciu, care au trecut ca acceleratul... Va multumesc tuturor!

Sa traiti! Imi permiteti sa reiau aici o incercare literara a mea care mie imi pare culmea actuala ca si multe izvorate de ani de zile din minte si mana, parafrazand pe un mare pictor pot spune ca pictez si scriu asa cum canta pasarea...

Cine suntem, de unde venim, unde ne ducem,

Ca viata este liniara,

E o idee chiar hilara;

Ea este o rotunda scena

Ce poarta-n timp doar o emblema.

 

Doi oameni, el si ea, se intalnesc,

Ajung in pat si se iubesc.

Raman o viata impreuna

Sau iar dispar ca intr-o spuma.

 

Apoi, urland si incordat

De multe ori chiar iesi fortat.

E-un prim punct pe-acel cerc ce-i viata,

Deschizi ochii, ti se destinde fata!

 

Si-ncet incepi sa vrei sa vezi si ca sa stii

Cei mari spun chiar ca faci copilarii...

Incet, incet observi ca nu e joc

E chiar o treaba de noroc...

 

Ai vrea sa fii numai tu celmai,

Dar timpul e al vietii mai

Lovit, mintit descumpanit

Te vezi deodata umilit.


Strabati o arca circulara

De doar doi coti sau chiar universala,

Doresti, citesti, vrei cat mai mult,

Dar vai, incet, incet esti un adult!

 

Ai cai o droaie de urmat,

De multe ori drumu-i curmat...

Rar tu ramai un om curat

Si-ncet dar intr-o clipa s-a gatat...

 

Si-ai dat sau nu o viata,

Ai o odrasla pe a lumii fata,

Sau n-ai sadit macar un pom

Esti animal sau doar un om...

 

Cand vezi ca cercul se inchide,

Regreti, esti mandru sau rebel...

Vezi doar un punct ce-i mititel...

E chiar iesirea ta din cerc, te temi de el!

 

Si iesi, uimit, nemultumit

Atat a fost, a fost real sau doar un mit?

Si sufletul nu stie nimeni incotro

Se-nalta-n grup sau incognito...

 

A fost atat,

Nu va mai fi,

Neant, eter,dar pentru ce

Atata zbucium, fiere, miere

Cand totul in aceasta lume piere...

 

 

 

Bucuresti 18 februarie 2017

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu