duminică, 28 februarie 2021

Idolul meu sculptor

 


L-am vazut la Tulcea la Galeriile Dacia, impreuna cu Alexandru Ciucurencu, era o minune pentru mine stiind ca este ciung sa vad grandioasa statuie ecvestra a lui Mircea cel Batran din batrana Tulce! Ce destine diferite Brancusi rasfatatul jocurilor de culise aducatoare de bani grei si dispretuind locul de unde si- tras seva si ciungul scolit la acelas maestru care a venit glont sa apere tara sa si apoi scapat asa cum a putut din macel sa o umple cu maiestuoase statui ecvestre unele, spre gloria poporului sau. Mare este Gradina Ta Doamne si Gradina Maicii Domnului a meritat asemenea fii... Acum secretul gloriei e mai rau musai denigrarea paraginii... Am ramas oripilat cand am vazut imagini din acea frumoasa gradina de vara ajunsa depozit de gunoaie la cativa metri de faleza. Ce interese or fi si cu faleza pe care am facut mii de pasi in viata mea ca sa fie rasa si facuta plaja cand am avut atatea inundatii? Nu se gasea un Ion Jalea sa zamisleasca in minte ceva durat pe vechiul fundament ca sa intareasca Faleza care mie mi-a atras doua rusini, una cand am ajuns la Giurgiu si am depus actele la IPILF ca proaspat inginer  si avand ceva timp pana la tren am intrebat un batran unde e faleza. Acesta s-a uitat la mine ca la un idiot ca era ceva cale de mers ca la Viena pana la Dunarea mea! La fel lauda mea la Galati a cam eclipsat, de data asta elegant tratata de colegi care m-au dus la Releu dar si pe lunga faleza o data cam inundata si ea la prima cota... Doamne fereste sa creasca Dunarea ca alte dati sa spele nisipul pe care poate au calcat romanii care calatoreau la si de la Aegissus...


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu