duminică, 24 noiembrie 2019

Lipovenii

Am inteles demult ca din imperiile care cu scantei se invecinau pe teritoriul de astazi al Romaniei s-au adus aici din vastele lor teritorii, populatiile cele mai puternice ca sa stea uneori in conditii vitrege, cum rusii lipoveni aveau ca habitat la capat de Dunare cu a ei delta la hotarele vremelnice de atunci. Am avut multi oameni din aceasta etnie colegi, profesori vecini etc. Cel mai mult m-a impresionat in tren, o doamna care locuia in Bucuresti dar era nascuta in Delta. Tatal ei pescar a ramas acasa intr-o zi ca era furtuna si a venit sa o vada facand lectiile. Pe masa era un ciob de creion pe care fata de atunci il gasise in clasa cu cateva zile inainte. Tatal a dojenit-o ca a luat acel lucru si i-a zis sa il duca inapoi ca poate un copil avea nevoie de acel obiect. Nu e minciuna, poate ca si maramuresenii nu mai sunt acum zone cu oameni ca cel de care povestesc dar cata nevolnicie, fatarnicie, minciuna si hotie e astazi in tara asta! Femeia nu mintea asa am cunoscut si eu poate oamenii erau atunci infricosati de razboiul care abia trecuse. Oamenii din jurul meu in general erau deosebiti, dar rusii lipoveni erau chiar fruntea in Dobrogea mea...









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu